تحقیق نظريه يادگيري محاسباتي

مطالب دیگر:
دانلود طرح توجیهی: تولید قالب های صنعتیدانلود طرح توجیهی: تولید گاز بتندانلود طرح توجیهی: تراشکاری و قالب سازیدانلود طرح توجیهی: پرواربندی 150 راس گوسالهدانلود طرح توجیهی: پرواربندی 100 راس گوسالهدانلود طرح توجیهی: پرورش 50 راس گـاو شيريدانلود طرح توجیهی: پرورش 20 راس گـاو شيريدانلود طرح توجیهی: تولید گالوانیزاسیون گرم قطعات فولادیدانلود طرح توجیهی: تولید گچ ساختمانی به روش سنتیدانلود طرح توجیهی: تولید گچ قالب سازیدانلود طرح توجیهی: تولید فریم عینکدانلود طرح توجیهی: تولید اسید فرمیکدانلود طرح توجیهی: تولید فرم دهی فلزاتدانلود طرح توجیهی: تولید فورفورال از ضایعات کشاورزیدانلود طرح توجیهی: تولید فوم بسته بندیدانلود طرح توجیهی: تولید صنعتی سس ماهیدانلود طرح توجیهی: تولید پانلهای پیش ساختهدانلود طرح توجیهی: تولید فلز منیزیم از دولومیتدانلود طرح توجیهی: تولید انواع آجر ساختمانیدانلود طرح توجیهی: تولید فین تیوب برای مبدل های حرارتیدانلود طرح توجیهی: تولید انواع فیلم پلاستیکی چند لایهدانلود طرح توجیهی: تولید انواع فلنج به روش فورجدانلود طرح توجیهی: بهره برداری از معدن فلدسپاتدانلود طرح توجیهی: تولید فتیر صنعتیدانلود طرح توجیهی: تولید فرش پشمی به ظرفيت 1200 مترمربع در سال
تحقیق نظريه يادگيري محاسباتي|35017711|typ|تی وای|فایل کامل|نظريه يادگيري محاسباتي, تحقیق در مورد نظريه يادگيري محاسباتي, دانلود تحقیق نظريه يادگيري محاسباتي, دانلود رایگان تحقیق نظريه يادگيري محاسباتي, پروژه نظريه يادگيري محاسباتي, مقاله نظريه يادگيري محاسباتي, تحقیق حسابداری در مورد نظريه يادگيري محاسباتي, ,,,
به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل تحقیق نظريه يادگيري محاسباتيرا مشاهده می نمایید

مشخصات فایل:

قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 100


بخشی از متن تحقیق:

نظريه ياد گيري محاسبه اي

در
اين بخش ويزگيهاي نظري در مورد مشکلات متعدد ياد گيري ماشين حساب ارايه
شده و انواع مهارت هاي متعدد الگوريتم هاي ياد گيري ماشين حساب مطرح شده
است.اين نظريه در صدد يافتن پاسخي مناسب به اين سوالات است.تحت چه شرايطي
ياد گيري موفقيت آميز امکان پذير است و تحت چه شرايطي غير ممکن است.وتحت چه
شرايطي الگوريتم خاص ياد گيري ,ياد گيري موفقيت آميز را تضمين ميکند.

مقدمه7

هنگامي
که يادگيري ماشين حساب مورد مطالعه قرار ميگيرد،اين طبيعي است که تعجب
کنيد ،چه قانون کلي ميتواند بر ياد گيرنده هاي ماشين و غير ماشين فايق آيد.
آيا اين امکان وجود دارد تا دسته اي از مشکلات ياد گيري جدايي ناپذير را
که شايد مشکل يا ساده باشد را بتوان جدا از الگوريتم ياد گيري شناسايي
نمود.؟ آيا ميتوان تعداد مثال هاي آموزشي لازم را براي اطمينان از ياد گيري
موفقيت آميز تعيين کرد؟چگونه اين تعداد تحت تاثير قرار ميگيرند ، اگر ياد
گيرنده اجازه داشته باشد تا سوالاتي را يراي معلم مطرح کند ودر مقابل نمونه
اختياري از مثال هاي آموزشي را مشاهده کند ؛آيا ميتوان تعداد خطا هايي را
که ياد گيرنده قبل از آموختن عملکرد مورد نظر ،

انجام داده را مشخص کرد؟آيا ميتوان پيچيدگي محاسباتي جدايي ناپذير دسته اي از مشکلات ياد گيري را توصيف کرد؟
اگر
چه جواب هاي کلي که به اين سوالات داده ميشود هنوز نامشخص اند اما بخش
هايي از نظريه ياد گيري محاسباتي شکل گرفت.در اين بخش نتايج قابل توجهي که
از اين نظريه به دست آمده ، ارا يه ميشود و در بردارنده پاسخ سوالاتي است
که در محدوده تنظيم مشکلات خاص ايجاد ميشود.ما در اين جا بر روي مسا له
يادگيري استقرايي تاکيد نموديم که عملکرد مورد نظر آن مشخص نيست. فقط
ميتوان الگوهاي آموزشي بر طبق اين عملکرد مورد نظر به دست آوردو فرضيه هاي
انتخابي را با فاصله تعيين کرد.در طي اين تنظيم نمودن ما سوالاتي را از اين
قبيل مطرح ميکنيم.چند تا از الگوهاي آموزشي براي ياد گيري موفقيت آميز
عملکرد مورد نطر کافي است؟چند خطا توسط ياد گيرنده قبل از موفق شدن رخ
ميدهد .طبق ان چه که ما مشاهده ميکنيم اين امکان وجود دارد تا محدوديت هاي
کمي بر روي اين ارزيابي تعيين کنيم که به خصوصيات مسايل ياد گيري بستگي
دارد و از اين قرار است :

• اندازه يا پيچيدگي فاصله فرضيه اي که توسط ياد گيرنده مطرح ميشود.
• دقت داشتن در مورد اين که مفهوم مورد نظر بايد تقريبي باشد.
• اين احتمال باشد که ياد گيرنده مبتواند فر ضيه موفقي را ارايه دهد.
• روش الگوهاي يادگبري براي ياد گيرنده مطرح باشد.

در
بيشتر قسمت ها ما توجه مان را به الگوريتم هاي خاصي معطوف نکرديم بلکه
بيشتر در مورد طبقه بندي هاي گسترده الگوريتم هاي يادگيري است که بوسيله
فاصله فرضيه ها مشخص ميشود ؛آنها را مورد توجه قرار داده و الگوهاي آموزشي
معرفي ميکنيم .هدف ما پاسخگويي به اين مسايل است:

پيچيدگي نمونه :به چند تا از الگوهاي آموزشي نياز است تا ياد گيرنده به فرضيه موفقيت آميز نزديک شود (به احتمال زياد)؟
پيچيدگي محاسباتي :چه تلاش هاي محاسباتي براي ياد گيرنده لازم است تا به فرضيه موفقيت آميز نزديک شود(به احتمال زياد)؟
محدوده خطا :چه تعداد از الگوهاي آموزشي را ياد گيرنده قبل از نزديک شدن به فرضيه موفق ؛ اشتبا ها طبقه بندي کرد ؟
توجه
کنيد که در اينجا يکسري طبقه بندي خاص وجود دارد که ما ميتوانيم بر طبق آن
سوالاتي از اين را پي گيري کنيم. به عنوان مثال در اينجا روشهاي مختلفي
وجود دارد که مشخص ميکند چه روشي براي ياد گيرنده موفقيت آميز است و شايد
ما آن را براي موفق شدن مشخص کنيم.ياد گيرنده بايد فرضيه اي را به دست آورد
که با مفهوم مورد نظر يکسان باشد.به جاي آن شايد ما فقظ به اين نياز داشته
باشيم تا فرضيه اي ايجاد شود که با مفهوم مورد نظر بيشتر از زمان آن
همسازي داشته باشد .يا اين که يک فرضيه معمولي به دست آورد .ما بايد تعيين
کنيم چگونه يادگيرنده به الگوهاي آموزشي دسترسي خواهد داشت؟ما ميتوانيم
مشخص کنيم که الگوهاي آموزشي به کمک يک معلم مطرح ميشود.يا از طريق آزمايش
هايي که ياد گيرنده انجام ميدهد؛ آنها را به دست مي آورد يا فقط آن ها را
به طور تصادفي بر حسب يکسري مراحل بيروني و کنترل ياد گيرنده ايجاد
کند.همان طور که پيش بيني ميشد جواب سوالات بالا به طبقه بندي خاص يا مدل
آموزشي که در ذهن داريم بستگي دارد ...